Werk

ThePostOnline Website

TPO_B Voor ThePostOnline (voorheen DeJaap) waar ik sinds het begin in 2009 deel van uit maak heb ik eind 2012 een geheel nieuw WordPress-thema geschreven. (Dat bepaalt de layout van de website)

De layout is daarbij gebaseerd op een ontwerp van Motif, en van de oorspronkelijk door Maximize Media geschreven code is uiteindelijk slechts een klein deel meegenomen naar het geheel nieuwe ontwerp zoals dat er nu staat. Daarnaast worden er van tijd tot tijd door kleine aanpassingen verricht en berust de communicatie met de serverbeheerders van webhostingbedrijf True bij mij.

ThePostOnline heeft een uniek bereik van 550.000 bezoekers en 1.1 miljoen pageviews per maand.

ThePostOnline is een omvangrijk, steeds ontwikkelend, project waarbij ik ondermeer gebruik maak van WordPress, PyroCMS, php, javascript, css, html, git, Mailchimp, Adobe Photoshop en Adobe Indesign.

Reporters Online

Reporters Online ondersteunt journalisten met het zelf uitgeven van hun artikelen. Daarbij maken we onder andere gebruik van een (door mij) ontwikkelde plugin die gebruik maakt van het platform van Blendle om betalingen aan te bieden.

De Coöperatie

Als mede-initiatiefnemer van De Coöperatie ben ik verantwoordelijk voor het brede overzicht op IT-gebied. De Coöperatie is een coöperatie in de letterlijke zin: de leden delen mee in de winsten. Daarmee smeden we een collectief van zelfstandigen om de krachten te bundelen. We richten ons op schrijvende journalisten, copywriters, fotografen, audiovisuele journalisten, vormgevers, datajournalisten, webjournalisten en andere zelfstandigen in de media.

Artikelen ThePostOnline

TPO_GJ_BNaast technisch werk en redactieondersteuning werk ik ook aan artikelen en columns voor ThePostOnline. Dat zijn soms ‘kortjes’, die enkel een nieuwsfeit berichten, maar ook regelmatig opinieartikelen. Daarbij richt ik me met name op mijn expertisegebieden (online) media en techniek.

Zo schreef ik bijvoorbeeld over de Twittercode, ‘wat journalistiek is‘, de gevolgen van hacks en opdringerige overheden voor de ‘balkanisering’ van het internet en de ICT-problematiek binnen de Nederlandse overheid. Op basis van artikelen als deze word ik ook af en toe gevraagd om mijn visie op zaken op Radio met de luisteraars te delen.

Radio

tube-radio-67772_640 Door mijn kennis van technologie en sociologie te combineren kan ik werken aan nieuwe inzichten op het gebied van online onderzoek, ‘nieuwe media’, online communities en het spanningsveld tussen beleid (maken) en ICT. Mede naar aanleiding van de artikelen die ik hierover schrijf en de manier waarop ik mijn ideeën deel op Twitter word ik ook regelmatig gevraagd voor (korte) bijdragen op de radio. Zo was ik ondermeer te horen bij de KRO (Tijd voor Twee – Radio2), PowNed (EJ – Radio1) en Business News Radio (BNR), en live te gast bij ondermeer datzelfde PowNed programma, radio Apeldoorn (de Paul Zornig show) en de AVRO (Vrijdagmiddag Live – Radio1).

Bijdragen

Interviews in boeken en magazines: HP/DeTijd, Computer Totaal (‘hardcore commenter’), ‘Het Nieuwe Werken volgens Generatie Y’.

Gastcollege voor onder andere: Erasmus Universiteit Rotterdam, Hogeschool Windesheim, Haagse Hogeschool, Hogeschool Rotterdam en de Hogeschool Arnhem en Nijmegen.

Voorheen

FAB Magazine

FABMagazineFAB Magazine was een online én print magazine over lifestyle en carrière, met name gericht op vrouwen. Na een eerste opzet heb is een nieuw (extern ontwikkeld) ontwerp voor de website geïmplementeerd. Daarnaast werkte ik aan artikelen en onderzoek voor het magazine, dat te koop was bij supermarkt en boekhandel.

Het hele scala aan FAB-uitingen werd door mij zelf ondersteund met behulp van van WordPress, php, javascript, css, html, git, Adobe Photoshop, Mailchimp en SPSS.

Marktonderzoek

Tijdens een studie sociologie kwam ik in contact met Marktonderzoek. Via een baan als marketingassistent groeide ik door naar de ondersteuning en beheer van panelwebsites. Voor SurveySampling International werkte ik aan het opzetten, uitbreiden en onderhouden van met name email-communicatiemateriaal en de enquêtepagina’s. In totaal besloeg het aanbod waar ik aan mee werkte zo’n 17 talen, in 15 landen. Daarnaast werkte ik in een team aan het verkennen van social-media onderzoek.

Voor R2 Research werkte ik later als marktonderzoeker. Daar werkte ik voornamelijk aan tevredenheidsonderzoeken voor verschillende opdrachtgevers.